Kus me Filipiinidel käisime ja mida teistmoodi teha? Reisikava

Meie marsruut:

Tallinn – Frankfurt – Hong Kong (veetsime 1 päeva kohapeal) – Cebu City  – Oslob – Moalboal – Oslob – Panglao  – Bohol – Cebu City – Puerto Princesa – El Nido – Puerto Princesa – Cebu City – Hong Kong – Frankfurt – Tallinn

Meie maandusime Cebusse ja läksime kohe bussile, et jõuda täitsa õhtuks Oslobisse. Sealt läksime kolmanda päeva hommikul bussiga Moalboali. Alguses oli meil plaan Moalboalist bussiga tagasi Cebusse minna, et sealt laevaga Boholile Tagbilarani sadamasse sõita ning taksoga Panglao saarekesele minna, aga saime vahepeal teada, et Oslobist lähevad samuti laevukesed otse Pangalole ning otsustasime selle kasuks. Sellest, milliseks meie laevareis kujunes kirjutasin ma siin:

Pärast Boholil ja Pangalol ringi käimist läksime 4 päeva hommikul taksoga Tagbilarani sadamasse ning sealt otse Cebu city’sse. Kuna meie lend Cebust Puerto Princesasse läks alles järgmise päeva hommikul, siis veetsime 1 öö Cebus. Puerto Princesast läksime otse minibussile, et õhtuks El Nidosse jõuda. Pärast 13 päeva El Nidos viidi meid tagasi Puerto Princesasse, kus olime 3 päeva. Puerto Pirncesast lendasime tagasi Cebu city’sse ja  viimased 3 päeva veetsime seal.

Mida oleks võinud reisi planeerides teisiti teha?

Cebu city – Moalboal – Oslob  – Pangalao – Bohol – Boracay  – Puerto Princesa  – Port Barton  – El Nido

Kui mul oleks umbes sama kaua aega vaja uuesti Filipiinidel planeerida, siis järgmisel korral alustaks ma Cebu saare avastamist hoopis Moalboalist. Cebu city’st läheksin bussiga Moalboali, seal oleksin 2 päeva. Kolmanda päeva varahommikul liiguksin bussiga Oslobisse, teeksin seal vaalhaide vaatamise + tumalogi kose juures käigu ja läheksin juba pärastlõunal laevukesega Pangalole. Pangalo ja Boholi avastamise peale kulutaksin 2 päeva (kui soovid niisama rannas lesida, siis on seal ka kauem tegevust, aga mina jätaksin rannamõnud Palawani saare jaoks). Kolmanda päeva hommikul läheksin Tagbilarani sadamast laevaga Cebu city’sse ja prooviksin kohe ka samaks päevaks lennu Boracay saarele saada. Boracay’l veedaksin 6-7 päeva ning sealt lendaksin Puerto Princesasse, kus oleksin 2 päeva (underground river +  honda bay tuur/krokodillifarm/linnas ringi uitamine). Teise päeva õhtul või kolmanda hommikul sõidaksin bussiga Port Bartoni ja järgmised 3-4 päeva veedaksin seal. Port Bartonist läheksin bussiga El Nidosse ja mõnuleksin seal nädalakese 🙂 El Nidost lendaksin otse Cebu City’sse, et säästa end 5-8 tunnisest El Nido-Puerto Princesa bussisõidust.Bussisõidu pikkus sõltub sellest, kas otsustad umbes 200 peesot odavama tavalise bussi või kallima minibussi kasuks.

Siselendude otsimiseks soovitan https://www.cebupacificair.com/

El Nidost  – Cebu City lendamiseks tasub pileteid otsida http://air-swift.com/

Ütlen kohe ära, et El Nidost otse Cebusse lendamine tuleb kindlasti kallim kui bussiga Puerto Princesasse ja sealt lennukiga Cebusse sõit, aga vähegi normaalse hinnaga piletite leidmisel kaaluksin ma kindlasti seda varianti 🙂

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.