Kui palju maksab Hispaanias elamine?

Minu käest on päris mitmed inimesed uurinud kohaliku hinnataseme ja meie igakuiste kulutuste kohta. Otsustasin koostada ühe postituse, kus ma toon välja nii pealinnas Madridis kui ka täitsa lõunas Gibraltari piiri ääres elamise umbkaudsed igakuised kulutused. Loodan, et uudishimulikemal on lihtsalt huvitav neid enda kulutustega võrrelda ja Hispaaniasse kolimise plaani pidavad inimesed saavad selle abil natukene täpsemalt raha asju planeerida.

Madridis elades tuli meil oma südalinnast umbes 15-minutilise metroosõidu kaugusel oleva ~75m² korteri eest iga kuu 695 eurot üüri maksta. Ütlen kohe ära, et me saime tegelikult väga hea diili ja täitsa südalinnas võib sellise korteri üür vabalt ka 1500 eurot olla. Üürihindade ja palkade suhte tõttu on väga tavaline, et täiskohaga tööl käivad noored inimesed ei suuda endale oma korterit üürida ja on seega sunnitud pikalt vanematega koos elama või korterikaaslastega leppima. Hispaanlased elavad tegelikult üldse päris kaua oma vanematega koos. Meie kellegagi oma uut kodu aga jagada ei soovinud ja õnneks seda ka sobivas hinnaklassis leitud korteri tõttu tegema ei pidanud. Kodu otsingute kohta Madridis olen pikemalt kirjutanud siin. Meie korter oli läbi kahe korruse, suure terrassi ning keldris asuva panipaiga ja garaažikohaga. Alumisel korrusel olid elutuba, köök, vannituba ja terrass. Ülemisel korrusel oli veel üks vannituba ja meie magamistuba. Lisaks igakuisele 695 eurole üüri eest, maksime ka umbes 35 euros kuus elektri ja 32 eurot interneti eest. Vee arved tulid küll iga paari kuu tagant, aga keskmiselt maksime 25 eurot kuus. Talvisel kütteperioodil olid radiaatorite kasutamise tõttu gaasiarved umbes 110 eurot kuus, suvisel ajal jäi see summa 30 euro kanti.

Igakuiselt kulus meil mõlemal ka 20 eurot transpordikaardi kuupileti peale. Madridi transpordivõrgustik on väga hea ja seega liikusime me alati kõikjale metroo või rongiga. Madridi kodu otsides tulekski kindlasti vaadata, et mõni metroopeatus võimalikult lähedal oleks. Paaril üksikul korral sõitsin seal elatud aja jooksul ka bussiga. Alates 26. eluaastast tõusevad transpordikaardi hinnad aga üsna järsult ja olenevalt läbitavatest tsoonidest võib nii kuupileti peale kuluda ka üle 100 euro kuus.

Retiro park Madridis

Mulle tundub, et väljas käimistele ja toidule kuluvatest summadest ei ole pikalt mõtet kirjutada, sest need on väga individuaalsed. Madridi toidukaupade ja alkoholi hinnad olen ma välja toonud selles postituses. Kokkuvõtvalt võib vist öelda, et alkohol on kindlasti kõvasti odavam kui Eestis ning toidukaubad on kas samuti natukene soodsamad või enam-vähem sama hinnaga. Väljas käimise peale kuluvad summad sõltuvad samuti paljuski isiklikest eelistustest. Odavamates baarides on võimalik 1,40€ eest endale 0,4l vaadiõlu saada ning natukene uhkemates kohtades maksad sama asja eest 4-5 eurot. Madrid on väga suur ja igaüks peaks midagi enda rahakotile ja maitsele sobivat leidma. Eestiga võrreldes on üldiselt küll näiteks baarides käimine odavate alkoholihindade tõttu kõvasti soodsam.

Nüüdseks oleme end sisse seadnud Lõuna-Hispaanias, vaid umbes 8 kilomeetri kaugusel Gibraltarist. Me kuulume linna La Línea de la Concepción alla, aga elame natukene ilusamas piirkonnas nimega Santa Margarita. Ütlen ausalt, et La Línea de la Concepción ehk lühidalt lihtsalt La Línea ei ole just kõige ilusam kant ja naljalt mina seal elada ei tahaks. Paljud Gibraltarile tööl käivad inimesed üürivad endale kodu mõnda kohe piiri ääres olevasse korterisse lihtsalt sellepärast, et oleks mugav jalgsi tööle ja tagasi käia. Meil on õnneks auto olemas ja seega otsustasime natukene kaugemale kolida. Kodust piirini sõidu peale kulub meil maksimaalselt 10 minutit. Praeguseni olen ma meie piirkonnaga rahul ning tunnen end siin elades mõnusalt koduselt ja turvaliselt.

Meil on siin täitsa mõnus!

Meie praegune korter on koguni 120m² ja meil on ka suur imelise vaatega rõdu, hoovis oma basseinid ning paddle väljak. Korteris on 3 magamistuba, 2 vannituba, köök ja elutuba. Igakuiselt maksame üüri 800 eurot ja sellele lisandub 60 eurot interneti ja telefoni paketi eest, umbes 90 eurot elektri ja 25 eurot vee eest. Esimest elektriarvet nähes ehmatasin ma küll natukene ära, aga siin ongi vist kommunaalteenuste hinnad Madridiga võrreldes natukene kallimad. Sellegipoolest tundub uskumatu nii palju elektri eest maksta. Ma saan aru küll, et Madridis kasutusel olnud gaasikatel ongi soodsam variant, aga ikkagi tunduvad meie praegused elektriarved natukene liiga suured. Meil ei ole ju isegi mitte mingit kütet ehk see summa kulubki vaid valgustuse, boileri ja muu kodutehnika peale. Pesu peseme tavaliselt kahel või kolmel korral nädalas ja kuivatit olen seni maksimaalselt viiel korral kasutanud. Nõudepesumasin käib ülepäeviti.

Gibraltari piiri äärde kolides on meie igakuiste kulutuste seas metroopiletite asemel nüüd hoopis kütusearved. Auto ostsime me tegelikult küll juba Madridis elades, aga seal jõudsime seda vaid paaril korral kasutada. Nüüd on auto kasutusel praktiliselt igapäevaselt ning vähemalt ühel nädalavahetuse päeval teeme ka mõne lühema või pikema väljasõidu. Möödunud nädalal käisime imeilusate ilmade ja heade lainete tõttu näiteks koguni kolmel päeval Tarifal surfamas ja sõitsime juba ainuüksi siis kokku umbes 280 kilomeetrit. Igakuised kütusele kuluvad summad jäävad vähemalt praegu õnneks siiski 200 euro kanti.

Siin kandis elades saaksime tegelikult vabalt ka vähem üüri peale kulutada, aga meile meeldib meie praegune kodu ja tunneme, et hinna ja kvaliteedi suhe on paigas. Oleme vaid mõelnud samas piirkonnas maja rentimise peale. Kiiret meil õnneks kuskile ei ole ja seega aktiivselt me kinnisvaraturul pakutaval silma peal ei hoia. Tegelikult on täitsa reaalne endale Gibraltari piiri ääres ilus kodu ka 500-600 euro eest saada. Meie tuttavad maksavad näiteks oma kohe piiri ääres oleva ilusa 3-toalise suure rõduga korteri eest 600 eurot. Olen näinud ka 500 euroseid pakkumisi.

Toidupoodide, baaride ja restoranide hinnad on Lõuna-Hispaanias minu arust Madridiga võrreldes üsna samad. Eks see kõik oleneb ikka sellest, kus sa söömas ja joomas käid. Meie praeguses nii-öelda kodu baaris/restoranis maksab 0,4l vaadiõlut näiteks 3,50 eurot ja söödud saab umbes 15 euroga. See on natukene viisakam koht ja seetõttu on ka hinnad suvaliste baaridega võrreldes tiba kallimad. Meie igakuised toidule ja väljas käimistele kuluvad summad on küll natukene tõusnud, aga seda vaid seetõttu, et me oleme ise tihedamini väljas käima hakanud. Viimasel ajal oleme lisaks korra nädalas koos väljas söömas käimisele ka paaril korral kuus sõpradega baari istuma sattunud.

Kuidas teile tundub, kas Hispaanias on Eestiga võrreldes odavam või kallim elada? Kui suured on teie igakuised püsivad väljaminekud?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.