Cuenca Alta del Manzanares rahvuspark – 50km Madridist

Tahtsime nädalavahetusel linnast välja matkama minna ning pärast väikest eeltööd ja omavahelist arutamist valisime välja Cuenca Alta Del Manzanares rahvuspargi, mis asub vaid ~50 kilomeetri kaugusel Madridist. Sinna on võimalik ka ühistranspordiga minna, aga mugavuse tõttu otsustasime tsikli kasuks ja mu sõbranna pere rentis endale Bluemove äpi kaudu auto. Meie kohtumispaigaks pidi saama all orus asuv parkla (40°45’48.2″N 3°54’13.7″W), aga rahvusparki pääseb vaid teatud arv autosid ja niimoodi pidid nad enda oma pargi ette jätma ja üle mägede alla orgu kohapealse tasuta bussiga tulema. Tsikliga mingit probleemi edasi saamiseks ei olnud.

Me jõudsime natukene enne kokku lepitud aega kohale ja sõitsime kokkulepitud koordinaatideni. Tee üle mägede alla orgu oli väga käänuline ja täiesti imeliste vaadetega. Alla jõudes märkasime levi puudumist ja kuna me juba siis kahtlesime nendega autoga alla pääsemises, siis otsustasime tagasi ülespoole sõita, et saaksin Juliale helistada. Kõne kinnitas meie oletusi ja seega leppisime kokku, et nad sõidavad bussiga kõige alumisse parklasse ja me kohtume seal.

Esimese asjana otsustasime jõeäärses söögikohas kõik üksteisega tuttavaks teha (mehed ei olund üksteist varem näinud), kohvi juua ja natukene nosida 😀 Algselt oli meil tegelikult plaan Charca Verde matkarada läbida sealsete ujumisvõimaluste tõttu, aga kohalikud matkasellid soovitasid hoopis Collado de la Dehesilla rada. Meeste arvamus jäi seekord peale ja valisime viimase. Pärast 2 tundi matkamist, eeslitega kudrutamist ning mägikitsede ja raisakotkaste pildistamist jõudsime lõpuks tippu, kust avanes täiesti imeline vaade! Sealsed puutumatud männimetsad ja massiivsed kaljud on ahhetama panevad. Ilma lasteta jõuaks üles arvatavasti ka tunnikesega.

Pärast väikest pikniku, kosutavat päikesevanni, kõikide kivide otsa turnimist, jänesepabulate inspekteermist (neid oli seal metsikult), sisalike taga ajamist ja fotosessiooni otsustasime tagasi alla suunduda. Tagasiteel andsime eeslitele veel paar järele jäänud õuna, korjasime käbisid ja solberdasime jalgupidi vees. Matka lõpetasime otseloomulikult mõnusa sööminguga jõe ääres. Kokku läbisime 4 tunni jooksul umbes 13 kilomeetrit.

Cuenca Alta Del Manzanares rahvuspargis on väga palju erineva raskusastmega matkaradu ja mägironimise võimalusi. Teatud kohtades on võimalik ka telkida või väikeses bangalos ööbida. Tegemist on populaarse kohaga, sest Madridist jõuab sinna vaid tunnikesega, aga pargi suuruse tõttu mingit ülerahvastatuse tunnet kindlasti tekkida ei tohiks. Tegemist on ühe minu lemmiku kohaga, kuhu linnamelust pääsemiseks pead tuulutama minna!

0 Replies to “Cuenca Alta del Manzanares rahvuspark – 50km Madridist”

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.