Cotos ja matk Peñalara otsa

Eile käisime lõpuks Guadarrama mäestiku kõrgeima tipu ehk Peñalara otsas, mis on 2428 meetrit merepinnast. Peñalara otsa matkamiseks oli meil kõigepealt tarvis väikesesse külla nimega Cotos jõuda. Sinna saamiseks läksime kõigepealt Atocha Renfe rongijaamast c2 rongiga (teine platvorm) Pinar de Charmatini rongijaama ja edasi c8 rongiga (kümnes platvorm) Cercedillasse. See sõit kestis kokku 1 tund ja 20 minutit. Cercedillas ootas meid juba järgmine rong, millega sõitsime veel umbes 40 minutit Cotosesse. Kokku võttis Madridist Peñalara jalamile jõudsime aega umbes 2 tundi.

Kokku oli meil vaja matkata natukeme üle 10 kilomeetri ning jõuda 1820 meetri kõrguselt 2428m peale. Kokku võttis see matk meil aega umbes 3 tundi. Liikusime tegelikult täitsa heas tempos, aga vahepeal tegime ikka pause joomiseks (väljas oli ~30 kraadi sooja), pildistamiseks ja vaadete nautimiseks. Tippu jõudes tegime peaaegu tunnise pausi söömiseks, joomiseks ja niisama lebotamiseks. Kui jalamil oli temperatuur üle 30 kraadi, siis üleval oli kraade vaid 19 ja paljud panid endale jakid peale. Minul midagi peale panemiseks kaasas ei olnud, aga kui aus olla, siis ega ma sellest väga puudust ka ei tundnud. Pausi ajaks valisime endale lihtsalt tuulevaikse koha kivide vahel ja niimoodi oli mõnusalt soe.

Matk Peñalara otsa oli täitsa korraliku trenni eest ning sealsed vaated oli väga ilusad. Võimaluse korral tuleks kindlasti seal üleval ära käia. Kujutan juba ette, kui ilus seal talvel mägiste tippudega veel olla võib! Auto olemasolul saab kohe jalami juurde ka parkida ja sealt edasi mugavalt rajale suunduda. Cotoses on erineva raskusastmega matkaradu ja seega ei pea kõik ilmtingimata Peñalara otsa ronima.  Kohapeal on olemas kasöögikohad ja midagi hotelli laadset. Ma tahaksin kindlasti sinna mägede vahele ükskord ööseks jääda.

Tagasi alla jõudes oli meil tegelikult plaan ühed õlled teha ja seejärel rongidega tagasi Madridi seigelda, aga meie üllatuseks ootas kohe söögikoha kõrval üks Madridi sildiga buss. Selgus, et umbes pooleteise tunniga on võimalik Cotosest Madridi Moncloa bussijaama saada. Bussi väljumiseni oli vähem kui 10 minutit ja nii me otsustasimegi tagasi hoopis sellega tulla ning külmas õlled juba Madridis juua. 😀

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.